Boulevardier er en klassisk cocktail fra 1920'erne. Det er egentlig en rimelig simpel cocktail at lave men den har en meget intens og kompleks smag.Den bittersøde campari blandet med whiskey og vermouth er alle tre meget stærke og komplekse i sig selv. Det skal siges at det nok er en cocktial man lige skal vende sig til, men hvis man er til whiskey og Campari er det helt sikkert noget for dig!Traditionelt set ville man bruge lige dele af alle tre, men jeg foretrækker lidt ekstra whiskey.
Servings 1glas
Forb. tid 2 minuttermin
Tilb. tid 2 minuttermin
Ingredienser
45mlWhiskey(bourbon)
30mlCampari
30mlVermouth(sød)
Sådan gør du
Brug et Nick & Nora glas og sæt det gerne i fryseren så det er iskoldt
I et mixing glas eller i bunden af din ene shaker halvdel tilføj campari, vermouth og whiskey.
Tilføj godt med isterninger og rør godt rundt, gerne med en cocktail ske.
Si cocktailen til dit Nick & Nora glas, så der ikke kommer is med.
Til sidst kan du, hvis du har, tage et stykke appelsinskræl og presse den henover cocktalen så olierne fra skrællen lander på/i cocktailen.
Noter
Udstyr du måske skal bruge: - Mixing glas - cocktail ske - strainerTip 1: Hvis du ikke har et mixing glas, kan du sagtens bare bruge den ene halvdel af en cocktail shaker eller lignende.